Przez ostatnie tygodnie albo miesiące pracowałaś nad wypuszczeniem swojego produktu cyfrowego? Nadszedł więc czas, aby zaplanować kampanię sprzedażową i pokazać światu, co masz mu do zaoferowania. Jak już wiesz, przed Tobą sporo pracy. W tym artykule chcę Ci pokazać, jak realnie rozłożyć kampanię w czasie, abyś mogła ze spokojem realizować listę zadań i miała jeszcze siłę i energię na aktywne promowanie oferty. Jesteś ciekawa, jak to zrobić? Zapraszam do lektury.

Jak długa powinna być Twoja kampania sprzedażowa?

Ile czasu potrzebujesz, na skuteczną promocję i sprzedaż swojej oferty? Długość poszczególnych etapów kampanii zależy od wielu czynników: stopnia jej zaawansowania, długości sprzedaży, czy Twoich zasobów. Zakładając, że mówimy o małym biznesie online który sprzedaje własne produkty cyfrowe (kursy, e-booki itp.), proponuję Ci przyjąć przedział 8-12 tygodni, który moim zdaniem jest optymalny aby przygotować i zrealizować kampanię sprzedażową. 

Dlaczego potrzebujesz tak dużo czasu? Po pierwsze masz naprawdę sporo do zrobienia. Czas, jaki poświęcisz na samo przygotowanie: treści, grafik, nagrań wideo, landingów, będzie zależał od tego czy działasz samodzielnie, czy masz do pomocy zespół. Po drugie, jeśli coś pójdzie nie tak, będziesz potrzebować dodatkowego czasu. Zostawiając sobie bufory czasowe, ograniczysz towarzyszący poślizgom stres i nerwy i będziesz spokojna, że panujesz nad sytuacją, mając wystarczający zapas czasu.

Kampania sprzedażowa na linii czasu

Harmonogram Twojej kampanii sprzedażowej

Planowanie harmonogramu kampanii zacznij od wyznaczenia daty rozpoczęcia sprzedaży Twojej oferty. Następnie zarezerwuj w kalendarzu 8 tygodni wstecz od tej daty, aby rozłożyć w czasie poszczególne etapy kampanii. Jeśli nie wiesz, jak ułożyć swój harmonogram, możesz zainspirować się wskazówkami na każdy tydzień, które dla Ciebie przygotowałam.

Tydzień 1 – Efektywna BURZA MÓZGÓW

Pierwszy tydzień to idealny czas na ustalenie daty premiery, strategii, planu komunikacji i zadań do wykonania w danej kampanii sprzedażowej. Najlepiej, jeśli wszystko, co wymyślisz na tym etapie, zapiszesz sobie w notatniku czy w jakimś dokumencie tekstowym (polecam też notatki w formie mapy myśli). Dzięki temu zawsze będziesz mogła do tego wrócić i nie będziesz stresować się, że o czymś zapomnisz.

Tydzień 2-4 – Mistrzowskie przygotowanie do sprzedaży

To bardzo ważny etap, który bezpośrednio wpływa na przebieg całej kampanii – nie pomijaj go! Zanim rozpoczniesz oficjalną sprzedaż, przygotuj materiały: treści i grafiki do social media, sekwencje maili, automatyzacje, stronę sprzedażową (landing page), produkty w sklepie, wydarzenie sprzedażowe… jest tego naprawdę sporo, więc im więcej możesz przygotować z wyprzedzeniem i zaplanować, tym spokojniej i swobodniej będziesz działać w trakcie sprzedaży.

Na tym etapie swoją komunikacją zaczynasz uświadamiać i przyciągać uwagę klienta do danego problemu. Dzięki temu będzie on przygotowany na zakup Twojego produktu lub usługi w dniu jego premiery.

Tydzień 5-6 – Zrób hałas, czyli aktywna promocja Twojej oferty

Ten etap to czas prekampanii (prelaunch’u), której celem jest zrobienie jak największego “szumu” wokół problemu, który poruszasz. Dzięki temu i intensywnej promocji swojego wydarzenia sprzedażowego przyciągniesz osoby zainteresowane tym tematem i pokażesz im, że jesteś specjalistką w danej dziedzinie. 

Tydzień 7 – Jest impreza, czyli epickie wydarzenie sprzedażowe

Na tym etapie wszystkie swoje siły i zasoby skupisz na przeprowadzeniu wydarzenia sprzedażowego. Może to być kilkudniowe wyzwanie, webinar, warsztat, seria wideo na YouTube czy live na Instagramie. Wydarzenie to otworzy okno sprzedażowe Twojej oferty, czyli ściśle określony czas, w którym można z niej skorzystać. Po zamknięciu okna sprzedażowego zakup produktu będzie możliwy w zdecydowanie wyższej cenie, albo nie będzie dostępny w regularnej sprzedaży i chętni będą musieli czekać na kolejną edycję. 

Pamiętaj, że poza przygotowaniem technicznym kampanii sprzedażowej, bardzo ważne jest Twoje przygotowanie mentalne i nastawienie do sprzedaży!

Tydzień 8 – Kiedy klient mówi Ci TAK, czyli sztuka skutecznej sprzedaży

W czasie sprzedaży maksymalnie skup się na byciu w kontakcie z Twoimi odbiorcami. Odpowiadaj na ich pytania, aktywnie promuj swoją ofertę, dziel się opiniami swoich klientów. Najważniejszym celem jest domknięcie sprzedaży. Powinnaś zbijać wszystkie obiekcje klienta w taki sposób, że ostatecznie wejdzie on na stronę sprzedażową i dokona zakupu.

Tydzień 9 – Gdy opadnie kurz – czyli podsumowanie kampanii i wnioski na przyszłość

Sprzedaż zakończona, ale kampania nie powinna zakończyć się razem z jej zamknięciem. Poświęć czas na jej dokładne podsumowanie. Przeanalizuj wszystkie swoje działania i wyniki. Sprawdź, co zadziałało a co nie i zastanów się dlaczego. Zanotuj wszystkie swoje wnioski i rady na przyszłość. Ten czas możesz również przeznaczyć na dosprzedaż dla klientów, którzy Ci zaufali albo zaoferować inny produkt w niższej cenie osobom, które nie kupiły Twojego produktu. Do osób, które nie kupiły, warto też wysłać ankiety, z których dowiesz się, dlaczego podęli oni taką, a nie inną decyzję. Być może dowiesz się z nich czegoś, o czym sama nie pomyślałaś i będziesz mogła wprowadzić zmiany do swojej kolejnej kampanii.

Teraz już wiesz, jak tydzień po tygodniu może wyglądać Twoja kampania sprzedażowa.

Spróbuj zaplanować własną, a jeśli będziesz mieć jeszcze jakieś wątpliwości, zachęcam Cię do pobrania mojego lead magnetu “Jak to sprzedać? 3 skuteczne harmonogramy sprzedażowe, dzięki którym wypromujesz swoją ofertę”.

Wypełnij formularz i pobierz 3 SKUTECZNE HARMONOGRAMY SPRZEDAŻOWE, które pomogą Ci wypromować i sprzedać Twoją ofertę

.